tisdag 14 december 2010

Hur har veckan varit?

Jaaa... Dagis hade en planeringsdag, Jovina var sjuk större delen av veckan, jag fick ryggskott och blev liggande, julstöket fick gå på vänt.... På det hela taget en underbar vecka!


Men; Jag hämtade mitt beställda glas i måndags, Vi hade en bra grupphandledning i tisdags, och efter att det värsta rygghaveriet hade gått över, hann jag inte bara hitta på ett nytt fundament, utan provade på olika typsnitt, olika metoder att "etsa" i frigolit, olika metoder att såga, skära, sammanfoga och tejpa min betongform. Slutligen hade jag SUPERFLOW i söndags, när jag åter kunde röra på kroppen utan att stöna. Jag hann med både att överföra negativa bokstäver till frigoliten, bränna med en redan trasig lödkolv, jag glömde INTE att olja in formen, och lyckades sätta ihop den, och slutligen, gjöt jag betongen!! Jag hade sånt flyt, att jag var tvungen och titta till mitt nygjutna fundament en extra gång innan jag gick och lade mig, för jag var nästan säker på att hitta den kraschad, eller utrunnen, eller nåt. Men nu ligger det och brinner.










Och än har den inte havererat....


Som sagt; på det hela taget, en underbar vecka!

2 kommentarer:

  1. men gud så proffsigtr!!!!! så kul att se på riktigt sen. visst känns det som man efter måndagens uttagning inte kan skapa mer inf utst. eller har jag fattat fel?

    SvaraRadera
  2. Ja, absolut! Helt fel!! Gör vad du vill!!!! Nä, allvarligt talat, så vet jag inte..... men man måste väl ha möjlighet att finputsa litet efter urvalet..?? väl? Förresten; proffsigt!?! HAHAHAhahahH!!!!! På söndag får vi se om det är ett fundament, eller bara en liten tumme!!

    SvaraRadera