måndag 6 december 2010

Uppdatering!!!

Kära nån, vad tiden går.... igen! Jag får göra en kort uppdatering, så att skriverierna inte förtar inspirationen och flowet.

Onsdag 24/11
FIck inte mycket gjort.... litet skissning. Tänkte och planerade..

torsdag 25/11
Skissade och försökte komma vidare i mitt görande... 15 grader kallt, och storm, närapå. Kallt. Städade i källaren och fixade arbetsplats.

Fredag. 26/11
Var hos Ingegerd och fick mig en minikurs i hur man gör konstglas , Fusion. Vi kollade på litet www.evawadenhed.se och provade mig fram med olika glasbitar.

Lördag/söndag.
Första advent. Hela familjen hemma, med pyssel, pepparkakshus, och glögg. Inget jobb...

Måndag. 29/11
Hade min första "riktiga" handledning med Ingegerd. Det kändes verkligen som om hon engagerade sig, och jag fick mycket bärande/pushande handledning. Min tanke om betong och glas, fick jag handfasta tips om, och jag känner att hon bistår med sin expertis. Precis som jag önskade mig. Dessutom bistår hon med redskap och material, där hon vet att det är svårt att få tag i, el. dyl. Jag kände mig verkligt inspirerad efter handledningen. Dessutom hade hon bränt mitt glas, vilket var jättekul.

Jag får återkomma.... Sjuk flicka vill gosa....AKUT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar